poniedziałek, 13 lipca 2015

Czerpiemy z natury... czyli jak samemu przygotować wodę różaną

Okres letni rozpieszcza nas milionem barw i zapachów dojrzałych kwiatów i owoców. Obserwując jak pięknie kwitnie róża mojej babci nie chciałam tak łatwo dać jej się zmarnować. Dlaczego ma tylko cieszyć oczy? Pomyślałam sobie, że może znajdzie się dla jej płatków jakieś zastosowanie. Wygooglowałam w internecie, że samemu można sporządzić napar z płatków róży ;) Nie zastanawiając się długo przystąpiłam do działania. Poprosiłam babcię, aby z samego rana zebrała całą torbę pąków róż; nie wiem dlaczego lepiej rano,a nie np. w ciągu dnia, ale tak zalecano w przepisie :)
Ważne jest upewnienie się, że róże nie zostały wcześniej popryskane chemicznymi środkami!

Zapraszam więc na małą fotorelację z przebiegu sporządzania wody różanej :)

1. Pąki róż należy rozłożyć na czynniki pierwsze aby uzyskać jak najwięcej płatków, a następnie przełożyć na durszlak.




 2. Dokładnie płuczemy nasze płatki by pozbyć się resztek kurzu, zanieczyszczeń oraz ewentualnych owadów.



 3. Umyte płatki przekładamy na przepuszczalną tkaninę, ja wybrałam dziecięcą pieluchę, która świetnie się sprawdziła :)




 4. Musimy związać całość i utworzyć mały pakuneczek. Nie może być on zbyt ciasny, ani zbyt luźny tak aby wrzątek mógł dotrzeć w każde miejsce...


 5. Przekładamy zawiniątko do szklanej misy i całość zalewamy wrzątkiem, tak aby przykryć wszystkie płatki.







 6. W celu wytrącenia się tego co dla nas najcenniejsze, czyli ekstraktu z płatków róż  naczynie należy przykryć folią spożywczą.



 7. Tak przyrządzony napar odstawiamy na całą noc...


 8. By na drugi dzień woda idealnie się zabarwiła...


 9. Polecam założyć lateksową rękawiczkę by nie pobrudzić rąk i przystąpić do wyciskania nadmiaru wody z naszych płatków.




10. Tak przygotowaną wodę różaną przelewamy do plastikowego naczynia z miarką; nie jest to koniecznie, ale warto przekonać się ile naparu nam wyszło :)




11. Ostatnim krokiem jest przelanie naszej wody do słoika lub butelki. Bardzo dobrym pomysłem jest przelanie naparu do buteleczki po jakim sprayu tak by móc rozpylać wodę bezpośrednio na twarz.



I gotowe ! ;) 

Uprzedzam, że gotowa woda różana wygląda apetycznie i kolorem przypomina sok malinowy, dlatego może warto ostrzec swoich domowników by nie sięgali po napar poprzez dodanie naklejki tak jak ja to zrobiłam :) 


Ps. woda różana ma wspaniałe właściwości odświeżające i tonizujące. Należy trzymać ją w lodówce przez okres dwóch tygodni. Schłodzona świetnie koi twarz w upalne dni oraz nadaje się jako dodatek do relaksującej kąpieli. 


Polecam :)
kosmasia23




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz